Arrendet

Nyköpings Hästsportklubb

Föreningen har arrenderat mark.

För att ge medlemmar och andra möjlighet att rida på andra platser än runt det ”egna stallet” och för att tillmötesgå behovet av mer mark i närheten av Berga, har föreningen arrenderat en del av kommunens mark vid Bullersta. Marken är också tänkt att kunna användas till föreningsaktiviteter.

Uppgörelsen är i 2 delar och lyder i korthet.

- Dels arrenderar föreningen större delen av den del som tidigare kallades för grushagen. Den är hårdgjord och kan användas större delen av året. Det finns ett avtal med kommunen om detta. Svartmarkerade området (2)

- Dels delar föreningen och FI Dream AB (Sofies företag) på ansvaret för den sk vallen. Det innebär i korthet att vi tillsammans ska se till att sköta den. I detta ingår även den sk traktorstigen som går utmed skogen mot Harg. Gulmarkerade området (3)

Vi återkommer med mer detaljer om hur det är tänkt att fungera

Kjell Hamnevik