Hur arbetet löper på

Nyköpings Hästsportklubb

Första inlägget 1 maj 2016

Första inlägget från mig och min man som är så överväldigad av den respons fick av er som kom till stallbacken. Tackar er alla från våra hjärtan att ni ville komma på så kort varsel. Över 90 namnpåskrifter.

Första gruppen för att kontakta kommunen är nu på gång.

Mer info om hur det går för oss kommer att allt eftersom komma upp på denna sida. Maria o Kjell Hamnevik

Första officiella möte den 7 maj 2016

På vårt första officiella möte kom det över 40 personer som besluta om fortsatt arbete. Vi har nu en styrelse där det ingår duktiga personer. Det gläder mig att vi fick in flera spontat på mötet som ville jobba i den nya styrelsen. Tack till er och alla andra som på olika sätt stödjer arbetet.

Nu pågår all pappersarbete för att få alla formalia rätt. Det är papper som ska in till bank, skattemyndigeter mm

Detta måste ske för att det hela ska komma igång som en godkänd förening.

Vi jobbar på med det och en förhoppning att skynda på allt som finns i vår möjlighet.

Stadgar och verksamhetsplan kommer upp här när allt är klart

Den 17 maj

Nu har papperna från skattemyndigheterna kommit. Nu är våran klubb en officiell förening med organisationsnummer.

Vi har fram till detta datum fått in nästan 200 intresseanmälningar för medlemskap i våran nya klubb

Den 20 maj

Nyköpings Hästsportklubb i möte idag med kommunen

Idag på eftermiddagen träffade Kjell, Kenneth, Kim och Matilda som representanter för föreningen kommunledningen Erik Carlgren, Urban Granström och Carina Wallin.

Det hela blev ett väldigt positivt och konstruktivt möte. Olika scenarier diskuterades liksom det fortsatta arbetet för en fortsatt hästverksamhet för barn och ungdomar.

Under den kommande veckan kommer enskilda uppgifter att göras, kontakter att tas och en direkt kontaktväg upprättades mellan kommun och Nyköpings Hästsportklubb.

Medlemmar

Tack för alla svar och idéer som kommit in på vår lilla enkät. Vi håller på att sammanställa alla svar som kommit in.

Styrelsen funderar nu på hur man ska gå vidare med arbetet för att få ha anläggningen kvar som en ridanläggning för alla

Här nedan finns en länk till enkäten med svarförkvensen.

Enkätsvar

Styrelsen

Information och intressesida för dig som vill stödja/arbeta för häst och ponny verksamhet i Nyköpings kommun